A london Story - Del 22

Datum: 2012-01-16 , Tid: 22:22:22
Kategori:A London Story
Tidigare:
*pliing* Ett sms från Zayn.
''are you okay hun?xx''
Precis när jag tänkte svara så ringde han upp mig.
-Hi..I feel so bad..are you okay?
- I am now. 
- Good..btw I've got a surprise for you! Or..for you and Sara actually..Call me and Harry up on SKYPE!
Saras Perspektiv
"Hi Harry" Sa jag efter att jag hade svarat honom när han ringde på skype.
"Hi, what's up?" Frågade han och jag förmodade att han var ensam eftersom det var helt tyst i bakgrunden.
"Nothing, really.. Kinda tired" Svarade jag och gäspade.
"oh, i see.." sa han och skickade en invate till att starta webcamerorna.
Jag accepterade och vi kunde plötsligt båda se varandra.
"Are you alone?" Frågade jag och flyttade min laptop till sängen istället så att jag kunde sitta där.
"Yep, for now. Louis are on his way over, and maybe the other boys too. I think we are gonna play some Fifa" Sa Harry och log fånigt stort till kameran.
"Oh, too bad that I'm back in Sweden then. Now I can't kick your ass on that game anymore.." Sa jag och tittade alvarligt in i min kamera.
"Haha! babe! When are you going to realise that I let you win?" Frågade Harry och knappade på sitt tangentbord. Precis som om han chattade med någon annan sammtidigt.
"Nah, I think I have the skills" Svarade jag men Harry verkade inte lyssna så noga. "Who are you writing to?" Frågade jag av ren nyfikenhet.
"Nobody, just an old friend from School, Adam" Svarade Harry och jag började små skratta.
"Oh, okay, so just because he's an old friend he doesn't exists anymore?" Frågade jag för att vara lustig.
"Oh my god Sara! Why are you thinking so much?" Frågade han och slog sig på pannan sammtidigt som han log mot kameran för att visa att han inte menade något illa.
"Shut up, I'm just correcting you" Svarade jag och kom på hela twitter grejen. "Harry, do you think I should check my mentions on twitter?"
"Yeah, do it. If you think you can handle it" Svarade han och verkade inte tycka att det var någon större grej.
Jag gillade det med Harry. Han var inte den som var över känslig eller över beskyddande. Han fanns där när man behövde, men han var inte för klängig eller för "romantsik" typ. Han såg mig som en 17 årig tjej och inte 15. Vilket var precis en sådan kille jag behövde.
.
Jag loggade in på Twitter och gick in för att läsa några utav dem alla mentions jag hade.
"Sara, you're ugly and you definitely don't deserve Harry" Läste jag högt så att Harry också skulle höra. "Oh, thank you hun, I think i will follow you" Sa jag sedan och gick inte på tjejens profil för att följa henne.
"Haha, girl, you can't do that! everyone will think that you're a retard." Sa Harry och skrattade.
"Well... I am" Svarade jag och tryckte på follow-knappen.
"Haha, that's so weird! But read some more!" Sa harry och jag gick tillbaka till mina mentions.
"emm.. blablabal.. okay here: "Harry is my man Sara, not yours" emm.. or this one "take your durty hand of my husband" balbalbal.. This one is very nice too: "Sara, your an ugly bitch"" Läste jag tills jag kom till några snällare kommentarer. "oh, i like this one. Listen Harry. "You are beautiful Sara. Don't mind the haters. You and Harry are cute together." Läste jag och jag när jag smygtittade på Harry kunde jag se att han log. "I think I will follow her too. She's my friend now" Sa jag och Harry skrattade till på andra sidan skype-linjen.
.
Plötsligt hörde jag att Louis kom in i rummet där Harry satt. Han vinkade hej till mig och Harry ursäktade sig och sa att han skulle ringa upp mig snart igen. Vi avslutade samtalet och jag loggade in på Facebook istället.
Jag fick direkt ett meddelande i chatten så jag tryckte upp det för att läsa.
"Så, vem är killen du träffat? Kändis va?"
Fan täntke jag. Det var Filip, en kille jag några år tidigare pratat en del med. Vi var på gränsen till tillsammans men avståndet mellan oss var för stort så jag sa att jag inte ville inleda något. Och nu sattsar jag på en kille som inte ens bor i samma land som mig. Jag kan inte undvika utan det hela var faktiskt rätt ironiskt. Iallafall, vi började små bråka med varandra på en nyårsafton efter att jag kaxade lite för mycket mot honom och sedan det har vi inte pratat med varandra på nästan två år.
"Det är en rätt lång och komplicerad historia" svarade jag och ville hest slippa prata med honom.
"Du kan berätta för mig, jag har tid. Harry heter han va? Från England?" Jag kunde inte förstå att han precis sa så till mig. Var killen helt knäpp eller?
"Varför undrar du? Du har inte pratat med mig på två år och nu tror du att jag tänker öppna mitt hjärta för dig och berätta allt? patetiskt" svarade jag och var rätt nöjd över mitt svar.
"Trodde vi var vänner fortfarande iallafall" Skrev han och jag kunde inte hjälpa att jag skrattade till.
"Jasså, det trodde du?" Svarade jag och precis efter att jag skickat iväg meddelandet ringer Harry mig på skype igen. Jag loggade ut från Facebook och svarade Harry.
Denna gången ser jag att Louis, Niall, Liam och Zayn också är där och dem ber mig ringa upp Jennifer.
Jag gjorde som dem sa och hon svarade rätt snabbt.
"Hey boys. What's up with the group call?" Frågade jag och jag höde hur Jennifer sa tyst "ja, det undrar jag också" på svenska.
"We have a suprise for you!" Sa Zayn och log till webkameran som var på.
"Tell us!" Skrek Jennifer som var känd för att vara rätt otålig.
"Okay.. Drum roll please!" Sa Louis och Harry och Niall började slå med sina händer på bordet.
"drumdrumdrumdrum"
"We're coming to Sweden in February, girls and boys! In February!" Sa Louis och jag och Jennifer skrattade skrek och var sammtidigt mållösa över beskedet vi precis fick.
"Wow! That's... AWESEOME!" Sa jag och log det bredaste leendet jag kunde få till.
"And, we were thinking. That sence both Jennifer and mine birthday are in February, we will celebrate it together while we are in sweden!?" Sa Harry och verkade superglad över deras idée.
"Em, wow! That's sounds great boys! Right Jennifer?" Sa jag och väntade på Jennifers svar.
"We know! But, talk to you later!" Sa killarna och avslutade sammtalet.
Jag ringde upp Jennifer ingen och hon svarade direkt.
"Jennifer. Detta kanske kan sluta bra iallfall!?" Sa jag och hade fått upp lite extra hopp inom mig ingen.
"Absolut!" Sa Jennifer och man kunde klart och tydligt höra lyckan som spred sig inom henne.
_____________________________________________________________________________________________
Ojojoj! Hela två stycken idag!
Många kommentarer nu och det blir två imorgon också!
Hoppas ni gillar den!
/ S <3
Kommentarer
Postat av: isa

jätte bra nu börjar jag längta till imorgon ;) Xx

2012-01-16 @ 22:53:07
Postat av: Josefine

Du är jätte duktig på att skriva får jag bara fråga en sak,

Var det inte Harry som fyllde år i Februari? :)

2012-01-16 @ 23:09:36
URL: http://jjosefinellofgren.blogg.se/
Postat av: Linnea Samuelsson

skit bra verkligen !!xx

2012-01-17 @ 06:36:47
URL: http://linneasamueelsson.blogg.se/
Postat av: Felizia

ASBRA :D

2012-01-17 @ 17:53:33
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Hanna :*

Läst hela novellen nu, den är verkligen asbra!

Tog över två timmar, men det var det värt! :)

När kommer nästa? ;)

2012-01-17 @ 20:22:49
URL: http://fanbyharrystyles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback