A London Story - Del 42

Datum: 2012-02-06 , Tid: 20:40:19
Kategori:A London Story
Sedan kröp han ner bredvid mig.
"Night" Sa jag.
"Good Night" Sa Liam och pussade mig på kinden. "Harry will kill me." Sa han sedan.
"If he kills you, I kill him" Sa jag och Liam skrattade till. Sedan somnade jag gott av ljudet från Liams djupa andetag.


 
Nästa dag - Jennifer's födelsedag.

Jennifer's perspektiv:

Jag vaknade upp av ett skrik.
- OH MY GOD! Are you stupid?? hörde jag Sara skrika.
Jag märkte att Zayn hade vaknat också och jag antog att Sara skrek på Harry.
- What is happenin?? frågade Zayn med sin sexiga morgonröst.
- I think Sara and Harry are fighting...
Vi smög ut och satte oss i soffan. Sara och Harry verkade inte märka att vi var i samma rum som dem, eftersom de fortsatte.
- No I'm not! Just tell me! sa Harry
- Tell you what??
- What happend between you and Liam yesterday.
- NOTHING HAPPEND! Don't you get it? I've said it like a 100 times now, you're obviously stupid.
- No I'm not! Why did you sleep in the same bed with Liam then?
- I didn't want to be alone, and definitely not sleep in the same room as you!! skrek Sara
Jag och Zayn bara satt som två frågetecken.
- YOU GUYS.. SHUT UP! you're old enough to handle this in a mature way. sa Zayn och jag höll med.
Dem kollade på oss och blev förvånande att vi satt där.
- how long have you been in here? sa Harry
- For a couple of minutes..
- Okay..
- But what are you yelling about?
- SARA SLEEPT IN THE SAME BED AS LIAM YESTERDAY.
- I'm surprised you even remember, you were a drunk jerk yestersday! skrek Sara
- Oh I was? WELL..you were  a JERK without being drunk. Just saying.
- I really don't care anymore, okay. I don't want anything to do with you, you treated me bad. sa Sara och hennes tårar började rinna.
Hon sprang in på rummet och slängde igen dörren.
-JAG VILL VARA IFRED JENNIFER, VI PRATAR SEN. ropade hon när jag knackade på dörren.
Jag gick tillbaka till soffan och slängde en arg blick mot Harry.
- WHAT??
- You are just...I agree with her. Why do you always think the worst? Maybe she needed someone to talk to yesterday, Liam in this case, because you had hurt her, if you hadn't you would obviously be the one to comfort her, or nooo wait..she wouldn't be upset!!!. sa jag och drog ett djupt andetag.
- You don't know a thing what happend, Jennifer!
- No. Neither does she, you thought it was better to hurt her instead of telling her why you were mad.
Harry tystnade och jag såg att han inte visste vad han skulle svara.
- Look, I know that you are a good guy, but you get jealous for nothing. Because I promise you, that there is nothing between Sara and Liam. They are just very good friends, and friends talk to eachother okay? so instead of pushing her away and hurt her, you could talk to her..in a MATURE way! sa jag
- Fine..but not now..I'm going for a walk. I'll take Louis with me.
- Yeah..and dude? don't be mad at Liam and you should talk to him later too. sa Zayn
Harry nickade och gick ut.

- So are you ready for the b-day dinner?  frågade Zayn efter ett tag.
- No..this fight has totally messed up my mood. I never thought it would be like this, it's like we all are drifting apart.
- I know honey. We will work it out, all of us. The boys and I will talk on our way to London tomorrow and figure something out, you and Sara should do the same.
- Yeah..but I don't think it's a good idea to come to London..
- yes it is! When we have worked it out, it will be fine. Just wait and see.
- I hope you're right. sa jag och reste mig upp för att gå mot köket och servera frukost.
Jag gjorde pannkakor och plockade fram lite frukt, yoghurt och ställde fram på bordet.
- Breakfast! skrek jag
Zayn kom och satte sig och Sara kom ut.
- Where is everyone? frågade hon
- Harry and Louis are out. Niall and Nea are at Nea's place, and Liam is asleep. sa Zayn


När vi hade ätit upp så ställde jag disken i diskhon och struntade i att diska.
Jag gick in på rummet där Zayn låg i sängen igen.
- Come and lay down. sa han och klappade på sängen.
- No.. sa jag och satte mig på kanten av sängen.
- Please, don't be sad. It's your birthday, and I've got something planned for you.
- What? sa jag och pressade fram ett fejk-leende.
- You'll see..get dressed. sa han
Jag gick fram till garderoben och valde fram ett par jeans och en blus.
När vi båda var klara så lämnade vi Sara och Liam vid tv:n och åkte iväg.
- Here..put this on! sa Zayn och gav mig en ögonbindel.
- Haha, you're kidding, right?
- Nope!
Jag satte på mig den och efter ett par minuter så stannade Zayn bilen och ledde mig ut ur den.
Jag kände att vi gick in någonstans för det blev varmare.
- Sit down here. sa Zayn
Jag satte mig ner och undrade vad som hände.
- Take it of now!
Jag tog av den och jag såg att jag satt inne i en biosalong.
- Zaayn..where are you?
Helt plötsligt kom Zayn in och gjorde något tecken med fingrarna mot någon jag inte kunde se, och musiken startades. Han satte sig på stolen framför mig och började sjunga..

''You should let me love you
Let me be the one to give you everything you want and need
Baby good love and protection
Make me your selection
Show you the way love's supposed to be
Baby you should let me love you, love you, love you''

- I've always wanted to sing that to a special lady. sa han och kysste mig.
- Aw..you sing so perfect, you're perfect. Thanks.
- For what?
- for making my birthday better.
- Hihi, your welcome babe. I booked this movie theather so that we could be here by ourselfs..
- That's sweet.
- And actually, I ordered so that the food would come here instead. sa Zayn och knäppte med fingrarna.
In kom Niall, Nea, Louis, Liam, Sara med MC'donalds mat och efterrät.
- HAHAH! sooo cute!
Jag såg att Sara inte var särskilt glad men hon log ändå.
- We're going to watch a movie in the other theather! Bye bye! Sa Niall överlyckligt.

förlåt för en ganska dålig del..enligt mig, är sjukt trött! men hoppas ni gillar det ändå. xx
/J
Kommentarer
Postat av: claudia

AMZAYYYN! :D

2012-02-06 @ 20:49:39
Postat av: Henny

GRYYMT

2012-02-06 @ 21:54:25
Postat av: Jenny

Nejdå ! Den var jätte bra ! Båda ni skriver as bra :)

Höll på att dö lite dock när Zayn sjöng ! :D

2012-02-06 @ 22:03:01
URL: http://adirectionstory.blogg.se/
Postat av: Hanna :*

Tycker den var bättre än vanligt! ;)

2012-02-06 @ 22:03:02
URL: http://fanbyharrystyles.blogg.se/
Postat av: olivia

Love it .!! Skriv mer och längre snälla !! <33

2012-02-06 @ 22:10:40
URL: http://bieberstoory.devote.se
Postat av: sara

tyckte också den var superbra! längtar till nästa :)

2012-02-06 @ 22:12:01
Postat av: Felizia

Så himla bra!!:D <333

Längtar asmycket till nästa kapitel! ^^

2012-02-06 @ 22:38:01
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: någon... ;P

helt AmaZayn novell!!! mer1 <3

2012-02-06 @ 23:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback