A london story - del 4

Datum: 2012-01-03 , Tid: 16:45:56
Kategori:A London Story

Del 4 – Jennifer's perspektiv

 Zayn drog bort mig mot soffan i hörnet och vi satte oss ner.

- So...what did you want to show me? Frågade jag blygt.
- Oh..nothing, just wanted to talk to you.. Svarade han
- Hehe..okay.
- So..you are 16 years old?
- Yeah, but I'll be 17 in February!
- Nice! You look older though.. sa han lite flörtigt
- Thanks..I guess? If it was a compliment?
- Definitely!

Efter en stunds tystnad gick vi tillbaka till Sara, Niall och Harry vid ''baren''.

- Your crib is totally awesome! Sa Sara
- Haha thanks, but its only mine and Louis. Sa Harry
- Oh okay, awesome anyway ;)

Vi alla 5 satte oss ner i soffan och efter ett tag kom 2 andra killar jag kände igen, förmodligen Sara också för hon blev lika glad som jag.

- Hi boys, this is Jennifer and Sara! Sa Harry och presenterade oss.
- hi, we are.. började Louis säga
- Louis and Liam.. we know who you are! Sa jag och skakade hand med dem.

Vi satt och snackade ett tag tills Liam avbröt.

- Guys, the party is starting in half an hour! Lets fix this party room!
- Okay, Jennifer, can you give me a hand with these boxes? Frågade Zayn
- Sure! Oh, these are heavy! What is it?
- It's beer and cider.

Jag nickade och hjälpte honom med resten av boxarna.

- Omg, how much are you gonna drink!?
- Well, there is coming a lot of people..and they are thirsty!

Jag började skratta. Zayn kollade på mig.

- You've got a beautiful smile, you know that right?
- No..not really.
- Well, now you do. Sa han och log.

Okej, drömmer jag!? Sa Zayn Malik nyss till mig att jag har ett fint leende? GUUD nyp mig någon!
När jag kom tillbaka till verkligheten och vände mig om så krockade jag med Zayn, drinkarna han höll i handen flög rakt över mig och jag landade på golvet med Zayn ovanpå mig..

- Well, this is awkward.. sa jag
- Hehe, I'm sorry! Sa Zayn generat
- I'm sorry too, I was just a little distracted.

 När det hade gått en halvtimme så började gästerna strömma in. Jag märkte att några glodde på min klänning och jag insåg efter ett tag att jag fortfarande var blöt och min klänning var genomskinlig. Jag skyndade mig in på toa och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det knackade på dörren och in kom Harry.

- Here, you can borrow this. Sa Harry och räckte fram mig en klänning.

- Haha, so this is the moment you tell me that you just came out of the closet? ;) sa jag retsamt

- Hahahaha noo! It's my sisters!

- Haha, I was just kidding..but thanks!

- No problem. Sa Harry och gick ut igen.

Jag bytade om till den urläckra klänningen och gick ut. Det var en tryckar-låt på och jag slängde blicken över rummet och fick se Sara dansa med Harry! Jag gjorde tummen upp mot henne och hon gav mig ett stort leende. Jag kollade runt i rummet igen och såg Zayn dansa med en annan tjej, så jag gick till baren och skulle försöka blanda någon dricka till mig själv. Det gick inte så bra så tillslut gav jag upp och tog en cider och satte mig på bardisken.
Forever alone, det är jag..

- Hey there. Sa Zayn och knackade mig på axeln.
- Hi...sa jag och fejklog.
- Do you want to dance?
- I thought you were going to dance with that..girl again. Sa jag så det lät avundsjukt
- Jealous? Frågade han
- No, I don't even know you. I have to go to the bathroom.

Ärligt, jag gillade ju honom...tror jag, och ja jag var avundsjuk..trodde att han ville dansa med mig! Jag kunde inte hjälpa det, men några tårar föll från mina ögon när jag satt på badkarskanten.
När jag hade varit ensam med mina tankar ett tag så torkade jag kinderna och gick ut igen. Sara kom fram till mig.

- Vad hände?
- Öhm..jag såg Zayn dansa med en annan tjej och sen så kom han och så trodde han jag var avundsjuk och så... började jag säga så snabbt så hon knappt hängde med.
- Lugna dig! Han gillar dig, jag kan se det!
- Men varför dansa han med en annan då?
- För hon kanske frågade honom, man kan ju inte säga nej, och han väntade väl på dig!
- Ja, säkert..sa jag ironiskt
- Trust me! Gå nu och be om ursäkt och fråga om ni ska dansa! Snälla, du vet att du vill.

Jag gick bort till Zayn som såg lika ledsen ut som jag gjorde innan.
- Look, I'm sorry, I just..I don't know, I just wanted to dance with you and you were dancing with someone else..
- I know, but she asked me, and I don't like her or anything..okay?
Okay..
- So do you want to dance now? Frågade Zayn försiktig
- Yeah sure.. sa jag och vi gick ut på dansgolvet.

Vi stod där och höll om varandra i flera låtar..Vad hade börjat hända här? Gillar han mig redan? Kanske lite tidigt, eftersom vi inte känner varandra så bra än, men något fanns där ändå.

Och för Saras del, verkade det gå super också! Nu var det bara en halvtimme kvar tills 2013!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Grymt bra novell! Men kan inte Louis och dom andra vara med mer?:D

2012-01-05 @ 01:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback