A London Story - Del 12

Datum: 2012-01-08 , Tid: 18:51:28
Kategori:A London Story
Tidigare:
Jag och Sara tog ut våra nybakade kanelbullar och det luktade ljuvligt. Vi serverade killarna och sen åt vi.
- Yummy, this is soo good! sa Harry
- Yeeah! stämde resten in.
- How do you say cinnamon buns in Swedish?
- K-a-n-e-l-b-u-l-l-a-r. sa jag och killarna försökte säga likadant.
Efter några försök, och bara misslyckanden så gick jag och Sara och gjorde vid oss för en dag på stan för shopping!
______________________________________________________________________________________________
Sara's Perspektiv
Efter att ha mjölat ner killarnas kök och sedan lämnat röran till dem beslutade jag och Jennifer oss för att det nog var dags att dra hemmåt tillbaka till hotellet.
Vi sa hej då till grabbarna och bytte nummer med varandra så vi skulle kunna fortsätta hålla kontakten och ses fler gånger.
När vi var tillbaka på hotellet duschade vi och bytte om till lite mer vardagliga kläder och sedan drog vi ut för att shoppa.
- Tror du killarna kommer höra av sig? Frågade jennifer medans hon tryckte på hissknappen.
- Shit, jag glömde min mobil på rummet. Vänta, måste hämta den, sa jag och började springa till rummet.
Jag låste upp dörren och sprang in och hämtade mobilen som låg på sängen och sprang ut och låste igen. Jag klickade på mobilen av ren reflex och såg att jag hade fått ett sms från Harry.
- Jennifer, jag har fått ett sms från Harry. De har tydligen inte glömt oss. sa jag och skrattade lite åt mitt konstaterande.
- Vad står det då? frågade jennifer och tryckte än en gång på hissknappen.
- Han undra om vi ville hitta på någonting ikväll, sa jag och sken upp som en sol.
- alla 7?
- Ja, det tror jag.. Jag frågar vad vi ska göra.
"Sure, what are we going to do? xx" skrev jag tillbaka och la ner mobilen i fickan.
När hissen kom gick iv in och tryckte på entren och lämnade sedan våra nycklar i receptionen.
Vi gick ut på gatan och vinkade på en taxi som skulle ta oss till oxford street.
.
- Har Harry svarat dig? Frågade Jennifer dirrekt när vi hoppat ur taxin.
- Ska se, sa jag och drog upp mobilen ut fickan för att se om jag hade fått något sms. Vilket jag hade.
" we were thinking about bowling, is that ok? xx" stod det.
- De vill bowla, det är okej va? frågade jag Jennifer innan jag svarade på smset.
- Ja visst, sa Jennifer som var mer intresserad över vilken affär vi skulle gå in i än vad vi skulle göra ikväll.
Hon drog in mig i en butik och jag glömde helt bort att svara Harry på smset.
- Nu måste vi ha kläder till ikväll, sa Jennifer och langade plagg efter plagg till mig.
- Kom nu, jag ska in och prova, sa hon sedan och gick mot provrummen med mig i släptåg med alla hennes kläder i min famn.
- Jag väntar här utanför då, sa jag och satte mig på en stol bredvid provhytten.
.
- Vad säger du? Kan jag ha den ikväll? Frågar Jennifer som kommer ut och visar upp en söt blus hon provar.
- Ja, absolut! Ta den!
- Okej, jag tar den! Sa hon och börjar byta om till sina egna kläder.
- Ge mig de plaggen du inte vill ha så går jag och lämnar dem medans du betalar, sa jag och tog emot plaggen hon inte ville ha.
.
Harry's Perspektiv
Efter att tjejerna hade lämnat oss och vi hade städat upp röran var det dags för att handla mat.
- so, boys! whose turn is it? Frågade Louis och tittade allvarligt på oss alla.
- I did it last week, so not mine, sa Niall och såg extra glad ut.
- I think it's Harry and Liam's turn actually.. Sa Louis och tittade frågade på oss.
- Nooway! Skrek jag. You're lying!
- No.. I don't think it's out turn, nope.. sa Liam och försökte spela oskylldig.
- com'on guys! Just do it, I can come with you. sa Zayn och suckade.
- Okay okay! Give me you'r shopping lists then. Sa Liam och tog emot allas handelistor.
- I fucking hate this, sa jag och slängde på mig jackan.
- com'on Liam, com'on Zayn.
.
making an animated gif
Efter att vi handlat allt vi skulle påbörjade vi vår vandring hem igen.
Efter ungefär 5 minuters vandring ser vi några bekanta ansikten.
När vi kommit ännu narmre ser vi att det är Sara och Jennifer som också är ute och shoppar.
- Hey guys! Skriker Sara och börjar gå mot oss.
- Hey there! Säger Liam och ler.
Tjejerna kommer fram och kramar oss alla även fast det blir lite klumpigt med alla påsar.
- Did you get my text? Fråga jag Sara när vi kramats färdigt.
- Oh, yeah, sorry, i forgot to answer it, but yes!
- So it's a deal? Bowling tonight? Frågade jag för att vara säker.
- It's a deal. be prepared to lose, sa Sara och försökte låta lite kaxig.
- Haha, we'll see about that, sa jag och log.
- We'll pick you up at seven, is that okey? Frågade Liam
- Absolutely, Sa Jennifer.
Vi sa hej då och fortsatte hem för att göra oss redo inför kvällen.
________________________________________________________________________________________
Ber om ursäkt för att delen har dröjt men har haft noll fantasi och varit jättetrött hela dagen!
Men vad tycker ni?
Snälla kommentara! Vi behöver era åsikter för att göra novellen så bra som möjligt!
Måste också säga att vi börjar skolan igen på tisdag. Och då kommer inte delarna att vara lika långa under vardagarna men vi ska försöka gör dem så långa som möjligt på helgerna. Skolan kommer först av allt. Vilket ni säkert förstår!
Kram! / S ♥
Kommentarer
Postat av: One Direction diary

Grym novell tjejer! :)

2012-01-08 @ 19:08:17
URL: http://onedirectiondiary.blogg.se/
Postat av: Anonym

Love it! Jag går in och kollar varje dag om ni har lagt upp nya kapitel :)

2012-01-08 @ 20:54:55
Postat av: Felizia

Sjukt bra! :D

2012-01-08 @ 22:03:24
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Felicia

Bra kapitel :)

2012-01-09 @ 11:15:32
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: lovisa

GAL1 Bra kapiteeel!! Längtar efter nästa! :'D

2012-01-09 @ 20:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback