A London Story - Del 41

Datum: 2012-02-05 , Tid: 22:34:23
Kategori:A London Story
Tidigare:
- they will work it out, I know that. They just have to give eachother some time. 
- Yes..but which day will you be free?
- Around valentines day.
- That's good.
- Yeah..and I want to ask you now, if I may, would you be my valentine?
Jag kysste honom som svar på frågan.
_______________________________________________________________________________________________
Harry's Perspektiv.
Sara släpte armbandet på marken och gick bestämt ut ur rummet. Jag fick inte fram ett ord. Jag hade svårt att koppla vad som precis hänt. Jag stod bara med vidöppen mun och såg hela min värld rasa samman framför mina ögon.
"It's over". Orden ekade i mitt huvud och det var som om allting vändes ut och in. Jag landade. Plötsligt kunde jag känna smärtan jag så länge levt utan och plötsligt kände jag att jag var mänsklig.
Jag såg att armbandet var sönder. Hon hade dragit isönder spännet och läderbandet.
Jag kunde fortfarande inte förstå att det var slut. Jag hade inte ens hunnit presentera henne för mamma.
Huvudet snurrade och var tungt. Jag tog upp armbandet och satte mig på trappan.
Jag viste att allt var mitt fel. Det var jag som hade behandlat henne illa. Alla gräl var på grund av att jag var sur.
Klänslorna bubblade över och tårarna började rinna ner från mina kinder. "fuck" Sa jag tyst för mig själv.
.
Sara's Perspektiv
När jag sprang ut ur lokalen stannade jennifer mig en stund. Jag berättade snabbt vad som hänt och gick sedan hem för att samla tankarna.
.
När jag väl kom hem var där ingen hemma. Jag sprang direkt in i duschen och duschade med så kallt vatten som det bara gick. Känslorna bara rann av mig och tårarna sprutade. Jag orkade ingenting längre. Jag hade inte lust att dra till den där jävla festen och jag hade inte lust att prata med någon. Men jag bestämde mig ändå för att åka tillbaka lite senare, för Jennifers skull.
Jag tog på mig en figursydd, svart klänning. Jag ville inte vara för fin men ändå inte för vanlig.
Sen smsade jag Jennifer att jag var påväg och drog på mig jackan.
När jag klev ut genom dörren kände jag de tunga regndropparna mot mitt huvud.
"fan" Sa jag för mig själv och drog luvan över huvudet. Regnet öste ner och när jag kom fram till busshållsplatsen såg jag att jag hade missat bussen med en minut. Turen var verkligen inte på min sida idag.
Jag konstaterade för mig själv att det skulle gå snabbare att gå än att stå och vänta i 25 minuter på nästa så det var bara att börja vandra i mina 12 centimeters klackar.
.
Jag blev bara blötare och blötare för varje steg jag tog och fötterna gjorde så ont att jag ständigt övervägde att hugga av dem.
.
Väl framme vid lokalen mötte jag Zayn utanför som stod under ett paraply och rökte en ciggarett.
"you said you were going to quit with that" Sa jag och försökte få plats under paraplyet.
"I know, don't tell Jen. She will freak out" Sa han och fimpade ciggen. "How are you?" Frågade han och kramade mig från sidan.
"I'm only here for Jennifer" Sa jag och tittade ner på marken.
"I know. Harry told me. You know that he loves you more than anything huh?" Frågade Zayn mig och tittade ut mot trafiken som ständigt passerade förbi oss.
"I knew. But I'm not sure he still does" Sa jag tyst.
"He told me" Sa Zayn.
"Did he like the suprise?" Frågade jag för att försöka prata om något annat.
"The suprise with his friends? I think so" Sa Zayn och fnös till. "He's wasted" Sa han och jag kände hur mitt hjärta hoppade till.
"Really?" Frågade jag.
"yeah. He told me that he wanted to forget everything"
"jerk" Sa jag och rafsade i grusen med klacken. Jag ville visa att jag inte brydde mig även fast jag egentligen bara ville springa in och hämta honom för att ta med honom hem och somna i hans famn.
.
Zayn och jag gick in i lokalen igen. Jag gick fram och kramade om Jennifer, Nea och lite andra personer jag kände. Plötsligt kom Liam fram till mig och gav mig en lång varm kram.
"Hi" Viskade han.
"Hi" Viskade jag tillbaka. Han tog min hand i sin och tittade på mig.
"come, let's talk" Sa han och började gå ut mot garderoben. Harry stod precis vid ett bord där all dricka var och pratade med någon. Jag såg hur han spärrade blicken på mig och Liam när vi, hand i hand, gick förbi honom. Jag ville inte ens se på honom men jag kunde inte undvika att titta upp snabbt för att se hur sårad han såg ut, trots all alkohol han hade i kroppen.
Liam och jag satte oss vid alla jackor i garderoben. Det var rätt mörkt och mysigt.
"You don't have to talk about it if you dont want to" Sa Liam efter en stunds tystnad. "But I know it's over" Sa han.
"Yeah" Sa jag och nickade.
"Do you want me to talk to him?" Frågade Liam och tittade stöttande på mig.
"Not now." Sa jag och Liam nickade.
"Okay. Do you still like him?" Frågade han sedan.
Jag ryckte på axlarna. Jag tyckte fortfarande om honom. Mer än något annat. Men jag viste inte om jag borde ha känslor för honom eller inte, därför valde jag att dölja dem.
"you know Sara, be true to yourself and to your feelings. Those are the only things in your life that will never lie to you". Sa Liam som förmodligen hade genomskådat mig.
Jag la huvudet på hans axel och slöt ögonen.
"are you tired?" Frågade han
Jag nickade.
"It's been a long day, huh?" Frågade han och tittade på mig.
Jag nickade igen.
"Let's go home" Sa han och reste sig upp. "I can drive" Sa han och hjälpte mig upp.
Vi gick ut till de andra och sa hej då. Sedan gick vi ut och satte oss i bilen.
"Did you say good bye to Harry?" Frågade Liam och startade motorn
"No" Svarade jag kort och tittade ut genom rutan.
Vi var tysta hela vägen hem. Ingen hade någinting att säga och jag var för trött för att komma på något samtalsämne.
.
När vi var framme vid lägenheten hoppade vi ur bilen och gick in i porten.
Väl inne i lägenheten slängde jag av mig kläderna och hoppade i ett linne, tvättade av mig sminket och gick och la mig.
Liam försvann in i vardagsrummet för att titta på tv. Det var knäpptyst. Allt jag hörde var tvn som Liam hade satt på svag volym och diskmaskinen som brummade. Det var obehagligt ensamt. Jag hade inte sovit själv på flera veckor och jag ville inte sova själv inatt heller.
"LIAM" ropade jag och Liam kom inspringade in till mig och han tittade frågandes på mig.
"I don't want to sleep alone" Sa jag.
"But.." Sa han men hann inte längre innan jag avbröt honom.
"It's a big bed. sleep here" Sa jag och nickade mot den andra sidan av sängen där Harry tidigare sovit.
Liam tvekade några sekunder innan han gick ut. Jag fattade inte varför han gick ut förren jag hörde att han stängde av tvn och släckte i hallen.
Han kom in på rummet igen och tog av sig tröjan och byxorna så han bara hade kallingarna kvar. Sedan kröp han ner bredvid mig.
"Night" Sa jag.
"Good Night" Sa Liam och pussade mig på kinden. "Harry will kill me." Sa han sedan.
"If he kills you, I kill him" Sa jag och Liam skrattade till. Sedan somnade jag gott av ljudet från Liams djupa andetag.
_______________________________________________________________________________________________
Oj! Liam + Sara + one bed = ?????
Det verkar ju som om Sara fortfarande har starka känslor för Harry, men varför sover hon i samma säng som Liam då?
Vad tror ni?
Kommentera tankar och åsikter! Era kommentarer är det som håller novellen igång!
+ Att jag vill tacka er alla för era kommentarer på min förra del! Kul med så mycket respons! Fortsätt så! Och jag lovar! Ni kommer få reda på varför Harry är sur!
Puss och kram! / S xx
Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte liam börja gilla sara men hon gillar inte han och sen kysser han henne och harry ser det och blir typ sur eller båt?;p as bra kapitel!!

2012-02-05 @ 23:27:23
Postat av: Hanna :*

sjukt bra kapitel, längtar som as till nästa! :D

2012-02-06 @ 00:39:56
URL: http://fanbyharrystyles.blogg.se/
Postat av: olivia

Ååååg men neeeej !!!! Nu kommer Harry få damp ju :( skriv mer snälla och för så han gottgör henne :3 jag älskar verkligen din blogg , den är en av dom bästa jag läst !!! <3

2012-02-06 @ 06:55:17
URL: http://bieberstoory.devote.se
Postat av: Gabbi

Aa, jag måste få reda på varför Harry var sur! Sjukt bra kapitel :D

2012-02-06 @ 07:29:27
URL: http://gabriellaita.blogg.se/
Postat av: Miranda

Ååååhhhh bästa kapitlet NÅGONSIN! Så sjukt bra skrivet men också så sjukt mycket drama. Du skriver som en ängel, fortsätt så!<3

2012-02-06 @ 07:47:13
Postat av: Tilda Larsson

NOOOOOO!!!!!!! De måste ordna sig mellan Harry och Sara NU!!!

2012-02-06 @ 08:23:59
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Sjukt bra kapitel x) As bra drama :D

Du e väldigt duktig på att skirva. Längtar efter nästa <3

2012-02-06 @ 08:29:47
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: Felizia

HON OCH HARRY MÅSTE BLI TSM IGEN! :(

superbra! :D

2012-02-06 @ 15:41:56
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: sofia

bra, vill ha mer NUU!!

2012-02-06 @ 16:39:44
Postat av: olivi

bäst!!!1 <333

2012-02-06 @ 18:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback