A London Story - Del 39

Datum: 2012-02-04 , Tid: 21:46:31
Kategori:A London Story
Tidigare:
"I love you guys" Sa Harry efter att ha öppnat paketen och gav oss alla en stod gruppkram. Jag gick fram och kysste honom och sedan gick jag och Nea in i köket för att laga middag.
_________________________________________________________________________________________________

Sara's Perspektiv.
Nästa dag.
Jag vaknade av att Harry glev ur sängen för att gå på toa. Jag gick inte upp utan låg och drog mig tills Harry kom tillbaka.
"Morning" Sa jag när Harry kom ut ur toan och hade sett att jag var vaken. Han la sig i sängen igen och drog täcket över sig.
"No, not morning. I'm going back to sleep" Sa han och burrade ner huvudet i kudden.
"No, your not!" Sa jag och drog kudden ifrån honom. "We have go up. And you have to get your ass over to the grocery store with Niall" Sa jag och Harry tittade surt på mig.
"Don't be so foul-mouthed" Sa han och gick sin väg.
"Sorry, I guess?" Ropade jag efter honom men han svarade inte.
.
Jag gick upp och tog på mig något anständigt för att sedan gå ut i köket och äta frukost.
"See, no one else is up yet" Sa Harry surt och började bre en macka.
Han hade rätt. Det var bara jag och Harry vakna änsålänge och Harry var jättesur på mig över att jag hade dragit upp honom förtidigt.
"You have to work on your morning mood, Harry" Sa jag.
"Right back at yah" Sa Harry till mig.
"Thanks" Sa jag och gick för att sätta mig i soffan för att titta på tv samtidigt som jag åt frukost.
Jag bläddrade bland kanalerna. Det fanns inte så mycket att titta på eftersom det var tidigt på morgonen men bestämde mig tillslut för att titta på "Nyhetsmorgon".
"change channel" Sa Harry när han kommit ut och precis satt sig ner i soffan.
"Why?" Frågade jag.
"Because I say so" Sa han nonchalant
Han fick ett sms, log, svarade och la ifrån sig mobilen igen och tittade upp på mig alvarligt.
"But I whant to watch this" Sa jag och nickade mot tvn.
"But I don't" Sa Harry och sträckte sig över mig för att få tag i fjärkontrollen och bytade kanal.
"Are you kiddning me?" Frågade jag Harry argt.
"No" Sa han. Han fick ett sms igen. Han tog sin mobil, tittade på smset, log och svarade igen.
"This is not fun anymore" Sa jag satte mig mot Harry för att jag ville reda ut det.
"It has never been" Sa Harry utan att titta på mig.
Han fick ett sms igen.
"Who are you texting?" Frågade jag
"not of your business"
"oh my god! I can't believe that we have these kinds of fights" Sa jag.
Jag reste mig upp för att gå någon annan stans. Jag var så arg på Harry och hans betéende så jag var tvungen att vara själv ett tag. Jag gick ut i hallen och mötte Liam som precis stigit upp.
"Liam come here" Sa jag och drog med honom in i mitt och Harrys rum.
Liam blev chockad men följde efter mig ändå.
Jag märkte hur Harry plötsligt brydde sig om vad det var jag gjorde och han blev nog lite oroligt över att jag tog med mig just Liam in på rummet.
"Hey, hey, hey!" ropade Harry och sprang efter oss men jag hann precis stänga igen dörren mitt framför näsan på honom och låste dörren.
"Okay, what's going on?" Frågade Liam som var helt nyvaken och fortfarande halvsov.
"Do you know why Harry is mad at me?" Frågade jag och satte mig på sängen.
"No, is he?" Frågade Liam och satte sig ner bredvid mig.
Jag nickade.
"Tell me" Sa Liam och la armen runt mina axlar.
Jag berättade allt. Hur allt började på köpcentrumet och hur han började betée sig konstigt där, till att han blev arg för att han trodde att Liam och jag hade något på gång mellan oss och att han nu varit stöddig under hela morgonen.
"wow, that doesn't sound like Harry" Sa Liam och tittade förvånat på mig.
"I know. It's not the guy I fell in love with"
Liam nickade och vi båda var tysta ett tag.
"maybe he miss home?" Sa han efter ett tag.
"Yeah, but why doesn't he say that to me then?" Frågade jag.
"Don't know.. talk to him" föreslog Liam
"I'm trying, I'm trying" Sa jag
"Try harder. And if he doesn't listen, I will talk to him" Sa Liam och kramade mig.
Vi satt och pratade ett bra tag till om bland annat vad jag skulle säga till Harry och när jag skulle säga det.
.
När vi tillslut bestämde oss för att gå ut igen för att prata med Harry var han inte där.
"Var är Harry?" Frågade jag Jennifer och Nea som också hade vaknat nu.
"Han är iväg och handlar men Niall. Vad har hänt?" Frågade Jennifer.
"Ingenting" Sa jag.
"säkert? Vi ska åka iväg och pynta lokalen nu. Vill du hänga med?" Sa Jennifer sedan.
Jag nickade.
Vi gick ut i hallen för att ta på oss våra jackor och hoppade sedan in i bilen. Det var Louis som körde, Zayn satt bredvid och vi andra (Jag, Liam, Jennifer och Nea) satt där bak.
"Is everything allright Sara?" Frågade Louis och tittade på mig genom backspeglen.
Jag nickade.
"Harry told me" Sa han sedan.
"Told you what? What's going on?" Frågade Jennifer
"Nothing" Sa jag och tittade på Louis i backspeglen för att han skulle förstå att jag inte ville att han berättade.
Jennifer suckade, "okay, fine. Don't tell me." Sa hon surt.
Jag brydde mig inte utan tittade bara ut genom fönstret.
.
När vi kommit fram till lokalen började vi ställa upp bord och blåsa upp ballonger.
"Jag hörde om ert gräl innan när Harry pratade med Louis, Niall och Zayn, det kommer ordna sig" Sa Nea som hjälpte mig med att fixa belysningen.
"Vad berättade Harry för Louis? Vad sa han hade hänt?" Frågade jag.
"Han sa att du hade blivit sur på honom och han inte visste varför. Och att du var inne med Liam ert ditt rum och han oroade sig för vad ni gjorde där inne"
Jag skakade på huvudet. Det var ju inte alls så det var. Harry hade varit dryg mot mig och därför blev jag arg. Att han bara ger mig all skuld sådär hade jag inte kunnat tro om honom.
.
Vi fortsatte att dekorera och fixa iordning lokalen. Plösligt stiger Niall och Harry in genom dörren med händerna fulla med matkassar.
"Hey guys" Sa Niall glatt och stälde upp matkassarna på bordet. "Nea, this is for you" Sa han sedan och kastade en påse godisbilar till henne. "I found it and i thought of you" Sa han.
Nea fångade påsen och gick sedan för att tacka honom.
.
Jag försökte hela tiden få ögonkontakt med Harry men han undvek min blick hela tiden. Tillslut fick jag nog och gick fram till honom istället.
"Harry, we need to talk." Sa jag bestämt.
"Not now" Sa han och lotsades vara upptagen med att plasera ut glas över allt.
"Yes, now" Sa jag och drog in honom i det lilla köket som fanns i lokalen.
"What's going on?" Frågade jag honom och han tittade inte ens på mig.
Han suckade, "What do you mean?" Frågade han
"Don't say that you don't know what I mean" Sa jag argt.
"I don't" Sa han och verkade inte by sig ett dugg om vad som hände mellan oss.
Han lutade sig mot köksbänken med armen och jag såg att han hade på sig sitt armband jag gav honom igår.
Jag började fingra på det för att försöka hitta spännet så att jag kunde ta av det.
"You don't? Okey.. And you don't care about us at all?" Frågade jag och hittade spännet på hans armband.
"Should I?" Frågade han.
"No, why should you? It's over anyway" Sa jag och slet av honom armbandet.
"What?" Frågade han och tittade förvånat på mig.
"You heard me. It's over. It's no longer you and me" Sa jag och gick med bestämda steg ut ur köket och ut ur lokalen.
_______________________________________________________________________________________________
BAMBAMBAM!! Wow! Sara och Harry är över.. Vad kommer hända?
Hur kommer festen att bli och kommer det bli något mellan Sara och Liam?
Vad tror ni?
Hoppas ni gillar delen! Den tog ett tag att skriva så kommentera mycket nu om vad ni tycker!
kram!/ S <3
Kommentarer
Postat av: Sofia

Oh shit!

2012-02-04 @ 22:21:43
Postat av: Malin

Neeeej, Sara och Harry måste bli tillsammans igen!!!! Harry måste ångra att han var dryg och gottgöra Sara på något gulligt sätt. SNÄLLA???!! :Dxx

2012-02-04 @ 22:28:38
Postat av: Anonym

gör intte så här mot mig! jag vill veta mera! snälla skriv ett idag ! snälla :)

2012-02-04 @ 22:43:31
Postat av: miranda

har ingen aning om varför, men jag tycker det va najs att harry var sur, det händer liksom ALDRIG i noveller annars, eller så va jag bara på sånt humör idag. hehe (jag är konstig). Men de får inte göra slut på riktigt! HArry måste söka upp henne. OCH PS: så himla gulligt att du skrev "bytade", hahaha :D

2012-02-04 @ 22:44:08
Postat av: Wilma

JÄTTEBRA!! Shit, vill ha mer nu! :D

2012-02-04 @ 22:47:56
URL: http://onedirectiontolove.blogg.se/
Postat av: Hanna :*

om dom inte blir tillsammans igen, kan ni inte ta lte ur harrys perspektiv och skriva varför han hade varit sur? (a)

2012-02-04 @ 23:08:31
URL: http://fanbyharrystyles.blogg.se/
Postat av: Felizia

Asså jag ÄLSKADE när Harry är sur ;)

MEN DOM MÅSTE BLI TSM IGEN OM NÅGRA KAPITEL!! :D

2012-02-04 @ 23:38:48
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Nivine<3

jätebra!!:D undrar bara varför harry drygade sig?? så jag antar att jag håller med hanna där uppe;)

längtar tills nästa kapitel!!:*



Puss & kram från mig<3

2012-02-04 @ 23:53:35
URL: http://nivines.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stackarna :-( men Sara bara kan inte bli tillsammans med Liam, hon passar med Harry. Längtar grymt mycket på nästan del. Och delen efter del, och delen efter den...

2012-02-04 @ 23:54:59
URL: http://enonedirectionstory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Neeej !! Det får inte vara slut mällan dom!!

Kan du inte skriva lite i harrys perspektiv varför han e sur och att han gåttgör henne sen ?! Åååh vad bbra novell asso !! Skriv meeeeeeer !!! <333333333333333

2012-02-05 @ 00:07:08
Postat av: Jenny

OMG !!! Kvinna vad du är duktig på att skriva Jennifer också såklart ! As bra del, men hoppas inte att dom är i sär allt för länge ! :)

Kram

2012-02-05 @ 01:12:30
URL: http://adirectionstory.blogg.se/
Postat av: Henny

Kan inte harry försöka få henne tillbaka med hon bryr sig inte och sen börjar liam gilla henne fast hon fortfarande har känslor dör harry???:))) AS BRA KAPITEL

2012-02-05 @ 01:51:53
Postat av: louise

oh shit!

2012-02-05 @ 08:37:48
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se
Postat av: Tilda Larsson

NEJ INGET MELLAN SARA OCH LIAM!!! DET SKA VARA SARA OCH HARRY!!! DE MÅSTE BLI VÄNNER IGEN! :(

2012-02-05 @ 11:10:37
URL: http://onednovell.webblogg.se/
Postat av: Anonym

NEJ! Det får inte vara slut mellan dem!

2012-02-05 @ 11:19:08
Postat av: Annie

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ,DET FÅR INTE VARA SLUT MELLAN LILLE HARRY OCH SARA!!!! JAG TROR JAG DÖR!!!!!!!!!! Btw, ni är grymt duktiga! :D

2012-02-05 @ 12:24:49
Postat av: Fanny

OMG, ni är grymma! Har läst hela novellen nu och jag älskar den!! Sara och Harry måste bli tsm igen!

2012-02-05 @ 13:56:10
URL: http://fannysplace.myshowroom.se/
Postat av: clara

super! kan det inte komma tyyp på nästa del att tyyp några killar går på henne, och då kommer han o räddar henne på ngt sätt ;D

2012-02-05 @ 15:11:28
Postat av: sara

vilket underbart kapitel!

tycker också det ska komma ett kapitel där de bråkar och sen är det några killar som går på henne och harry kommer och räddar henne?? :)))))

2012-02-05 @ 16:14:32
Postat av: Emma

meer:)

jätte bra och dem får inte göra slut!

2012-02-05 @ 17:16:52
URL: http://onediirectiionstory.blogg.se/
Postat av: keyla

omg! näää..dem får inte göh slut.

2012-02-05 @ 18:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback