A london Story - Del 57

Datum: 2012-02-27 , Tid: 22:18:59
Kategori:A London Story
Tidigare:
Jennifer's perspektiv:
Jag ville tro på hans ord, för innerst inne visste jag att han verkligen menade det. Jag älskar fortfarande honom men jag kan inte förlåta honom så lätt. Det går bara inte.
Jag lutade mig mot hans axel.
- Maybe I will forgive you someday..but you have to prove to me that you are sorry..
- Okay I will do anything to have you back. sa han och kysste mig i pannan.
_______________________________________________________________________________________________


Saras Perspektiv
Plötsligt slet Jennifer upp dörren och gick med bestämda steg ut till hallen. Hon var röd runt ögonen och på kinderna efter att hon hade gråtit och hon vägrade att titta upp från golvet.
"Sara, skicka hem dom. Jag vill inte vara i samma land som han längre. Antingen drar dom, eller så drar jag." Sa hon och drog på sig sina vinterstövlar.
"Men jennifer? Vad händer?" Frågade jag och flög upp från soffan för att springa fram till henne och ge henne en kram. Jag kände hur någon drog i min arm och när jag vände mig om ser jag Zayn stå bakom mig.
"Let me go with her" Sa han drog tillbaka mig några steg.
"No Zayn. You've done enough. Leave her alone now!" röt jag till honom och min ilska bara kokade innom mig.
"You know nothing about this Sara! Leave it to me!" Skrek han och tittade hotfullt mot mig.
"I know that Jennifer is hurt. And NONE deserve to be treated as you treated her" Skrek jag och harry tog tag i min hand som ett tecken på att jag skulle lugna ner mig.
Jennifer smällde igen ytterdörren bakom oss och sprang ut i hotellkorridoren.
"omg. Do you know what Zayn?" Frågade jag och han tittade frågandes på mig. "She's too good for you. You don't deserve someone as you" Sa jag.
"Sara don't say that" Sa Harry bakom mig.
"shut up" Sa jag tyst till honom men släppte inte min blick ifrån Zayn.
"You still don't know anything" Sa Zayn och tittade mig argt i ögonen.
"Dosen't matter" Sa jag och vände mig om mot dörren och ut genom korridoren.
Jag sprang ner till receptionen och ut på gatan för att leta upp Jennifer.
.
Efter bara några meter sprang jag förbi ett café och ser att Jennifer sitter där inne i ett hörn. Jag gick in och köpte två chailatte till oss och satte mig sedan vid henne.
"Vad sa han?" Frågade jag och försökte få ögonkontakt med henne.
"Att det var hans ex" mumlade hon och sträckte sig efter sin chailatte men vägrade att släppa blicken från golvet.
"Hans ex?" Sa jag en aning högre. "Det är ju sjukt"
"Han sa att det var hon som kysste honom, och han var inte med på det" Sa hon och tog en klunk.
Jag fnös till. "Tror du på honom?" Frågade jag och tog också en klunk.
"Ja. Men jag förlåter inte honom för det. Dessutom så efter ett tag blev vi typ "vänner" igen, Men plötsligt så fick han ett sms och när han tog upp mobilen såg jag att det var från henne. Då sprang jag ut direkt." Sa hon och drog över sin luva över huvudet.
Jag och suckade. Jag viste inte vad jag skulle säga eller göra.
vi var tysta ett lite tag. Ingen av oss hade något att säga utan vi satt bara och drack vår chailatte och tittade på människorna som passerade de stora fönstret.
"Så hur ska vi göra nu? Be killarna att åka hem?" Frågade jag efter ett tag.
"Jag vet inte. Känns inte rätt mot dig och Harry eller Nea och Niall liksom" Sa hon utan att släppa blicken från fönstret.
"Ska jag säga vad jag tycker?" Frågade jag för att vara säker på att jag inte sa något Jennifer inte ville höra.
"Vad tycker du?" Frågade hon och mötte för första gången min blick.
"Jag har helt ärligt, aldrig sett dig så glad som du är när du är med honom. Jag vill inte att det slutar såhär mellan er. Och det vill nog inte du heller. Jag skrek precis en massa dumma saker till honom eftersom jag är så himla arg på honom just nu. Men du vet ju att jag tycker om honom. Det gör jag" Sa jag och Jennifer nickade.
"Jag vet." Sa hon tyst.
.
Harrys perspektiv.
Sara längde igen dörren efter sig och Zayn glev längst väggen ner på golvet.
"Man" Sa Liam tyst och skackade på huvudet.
"wow" Sa Niall och la ansiktet i händerna.
"Let's go and pack then" Sa Louis och reste på sig.
"JUST SHUT THE FUCK UP" Skrek Zayn plötsligt och var röd av irritation.
Vi alla blev ställda. Vi tittade frågandes på varandra och sedan på Zayn som inte vågade möta våra blickar.
"Hey, I know that you're not in the best mood right now. But don't let it out on us" Sa Louisoch satte sig ner i soffan.
"I know. I'm sorry. But I'll fix this, some how" Sa Zayn och reste på sig.
"You better. I'm not going home jet anyway" Sa jag och tänkte på att jag inte ville lämna Sara nu.
Zayn gick ut genom dörren utan att säga ett ljud och plötsligt var det bara jag, Louis, Liam och Niall kvar.
"I'll call Sara" Sa jag och gick in i sovrummet.
"Hey" Sa hon när hon svarade.
"Were are you?" Frågade jag och jag hörde massa prat i bakgrunden.
"On my way to you.. Were are you?" Frågade hon.
"in the room, come. I miss you" Sa jag och la mig på sängen.
"I'll there in 2" Sa hon och menade på att hon skulle komma om två minuter.
"I'll send the boys away" Sa jag och la på.
.
När jag kom ut till soffan igen var inte killarna där längre. Jag antog att de hade hört vad jag sagt till Sara och gått innan jag hann be dem.
Plötsligt öppnades dörren och Sara kommer inm
"Hej" Sa hon på svenska men jag förstod ändå vad hon sa.
Jag svarade henne inte utan gick fram och kysste henne direkt.
"I'm sorry" Sa hon och drog sina fingrar genom mitt hår.
"Sorry for what?" Frågade jag och kysste hennes kind.
"Before. When I said that to Zayn. I didn't meant it"
"I know babe, and he knows too." Sa jag och gav henne en kram.
_______________________________________________________________________________________________
Guess what, guess what, guess what?? Jag har ääääntligen skickat in min uppsats nu. yes! Så jag kommer äntligen kunna skriva här igen! Dock är ju J i malmö denna veckan vilket gör att hon inte kommer kunna skriva lika mycket som vanligt. Därför kommer det bli lite mer från Sara och Harrys perspektiv just nu.
Hoppas det går bra ändå?
Tusen tack för att ni har varit så tålmodiga med den dåliga uppdateringen. Ni är verkligen bäst, for real!
PUSS / S
Kommentarer
Postat av: amandaroos

behöver mer för att överleva...

älskar din novell, helt.jävla underbar. satt uppe hela natten och läste från 1-56. Kärlek och massa credd till dig!

2012-02-27 @ 22:39:39
URL: http://amandaroos.devote.se
Postat av: Anonym

mer, mer,mer,mer,mer,mer,mer

2012-02-28 @ 09:35:04
Postat av: Anonym

hoppas att ett nytt kapittel kommer snart!

2012-02-28 @ 09:35:35
Postat av: Nina

Åhh grymt kapitel!



Det måste bli bra mellan zayn och jennifer xxxxx

2012-02-28 @ 11:19:29
URL: http://ninakaufmann.se
Postat av: Felicia

Sjukt bra och längtar svin mycket tills nästa, ni är riktigt dukitga :D <3

2012-02-28 @ 14:39:03
URL: http://directiondream.bloggplatsen.se
Postat av: tilda

"I'll be there in 2, I'll be there in 2" hahaha x) vilken humor man har... -.- haha

2012-02-28 @ 21:02:51
URL: http://onednovell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback